Powered by WebAds

Sunday, January 22, 2012

Iran's English language propaganda arm off the air in the UK

Press TV, Iran's English-language propaganda arm, has been taken off the air in the UK.
Today it was announced that Press TV, a wholly owned subsidiary of the Iranian regime, had its Ofcom license revoked owning to multiple violations of the broadcasting code. In 2009, the station aired an "interview" that was in fact a prison interrogation of a Newsweek journalist arrested for chronicling the Green Revolution. In December, Henry Jackson Society Research Fellow Houriya Ahmed called for the shuttering of Press TV after a regime-sponsored mob sacked the British embassy in Tehran.
Read the whole thing.

I understand from contacts in the UK that this is not quite the big deal it's being made out to be. You can still access Press TV online in the UK, and its absence from the telly is just going to make it more likely that people watch the BBC, which is not exactly pro-Israel either.

Labels: ,


Post a Comment

<< Home