Powered by WebAds

Thursday, February 10, 2011

How many other times has this happened?

If you go here, you will find a fawning article about the radical group Jewish Voice for Peace, which appeared in last week's New York Times. Among the key facts that were not mentioned in describing a group that is far beyond the pale for a Jewish organization, is the fact that Rae Abileah, one of the people they interview in the article, is an organizer for Code Pink, a radical group that has raised money for both Hamas and Barack Obama, and not 'just' a leader of Jewish Voice for Peace's 'youth' branch.

At the end of the article, you will find this curious little note attached.
After this article was published, editors learned that one of the two writers, Daniel Ming, had been active in pro-Palestinian rallies. Such involvement in a public cause related to The Times's news coverage is at odds with the paper's journalistic standards; if editors had known of Mr. Ming's activities, he would not have been allowed to write the article.
I have several questions: Only one author and not the other? How many other times has this happened (a quick search of the archives shows that this is the first time Ming wrote in the Times, but it's hard to believe this has never happened before)? What caused the Times to issue the note this time?


Labels: , , ,


At 8:57 AM, Blogger Lisa Graas said...

That is indeed curious. I'm not sure they enforce that regularly. I wonder if there is some other reason.

When I wrote on this, I put the word "leftist" in front of the group name, because they seem to be more leftist than Jewish.

At 11:18 AM, Blogger NormanF said...

Its certainly interesting.

In some respects, the truth is coming out as it always does.

Not that I'm expecting anti-Israel incitement to end. That would be expecting too much.


Post a Comment

<< Home